söndag 1 februari 2009

Genshiken!

Jag har varit intresserad av anime ungefär lika länge som jag har läst böcker i någon större skala. Det vill säga, sedan 2004, ungefär. Någon gång mot början av sista året på gymnasiet. Jag kom att tänka på det här när jag förra veckan såg den andra säsong av Genshiken. Det är en favoritserie, så att jag missat att en andra säsong funnits ute i ungefär ett år retar mig lite. Jag såg den och jag skrattade något enormt och jag mindes varför jag föll för serien till att börja med. Det är en sådan underbar skildring av nördars liv. Och den har ingen annan handling än att följa karaktärernas liv och nörderi. Den är så fin på något sätt.

Som resultat skickade jag efter alla nio volymer av mangan, som jag egentligen inte har råd med, och nu längtar jag bara tills de ska komma hem. Jag vill ha mer Genshiken!

Jag blir alltid så glad när jag ser en bra anime. För det är tragiskt sällsynt, egentligen. Men jag är på bra humör nu, så jag ska inte dyka ner i den skithögen just nu.

Inga kommentarer: