fredag 26 september 2008

The Vitamin String Quartet Tribute

Det här är den bästa musikaliska uppenbarelsen sedan… jag vet när. Familjen Fiol är som känt den mest angenäma familjen man kan lyssna på i den här delen av universum. Så ett projekt som innehåller skiva efter skiva med Familjen Fiol är bara för bra för att vara sant. Och när jag säger ”skiva efter skiva” så menar jag verkligen det: wikipediaartikeln räknar upp bra mer än 200 titlar.

Kända och mindre kända artister och grupper har fått sina låtar förbättrade, helt enkelt. Jag menar, varför skulle man vilja ha kvar gitarren när man kan få fiolen?

Jag letade just runt i det här paradiset och plockade på mig fem skivor. Bra många fler hade kunnat följa med, men det får bli i etapper. Som premiär blev det: Evanescence, Korn, Sarah McLachlan, Tori Amos och System of a Down. Inte nödvändigtvis för att jag tycker att deras originallåtar är superbra alltid, men för att de kan bli riktigt intressanta i den här nya formen. Jag vet att SofD är det, för jag lyssnar på den nu. Underbara ljud!

Vitamin Records.

Inga kommentarer: