måndag 26 januari 2009

Sure, I’ll show you my bokhylla


Maria borta på Arianrhod tyckte att ”vi” skulle visa våra bokhyllor. Visst, här kommer den första.



Jag flyttade hit för typ en vecka sedan (och köket ska renoveras, därför det står glas i hyllan och därför står en av mina käraste ägodelar där nere till höger (psst, det är en juicepress)). Sorteringsmekaniken är dock hur enkel som helst. Högst upp står de där 27 (av tidigare 30) böcker jag bestämde mig för att jag absolut var tvungen att läsa i år. Resten, ner till träugglan, är olästa böcker, utan någon som helst ordning. Det är med andra ord vad jag har att jobba med i år (inte för att jag kommer hinna med allt; det är väl en 140 olästa böcker). Jag orkade inte ta med så mycket, men de två nedersta raderna av lästa böcker kunde jag inte vara utan.


Den andra, lite mindre, samlingen böcker i lägenheten. Längst ner till vänster står mina filosofiböcker, till höger är det mest historia. Uppe till vänster står annan facklitteratur, där den stora majoriteten behandlar fenomenet älvor (mest i litteratur och folktro). På det sista planet bor min mobbade manga, som fick trängas tre rader in i hyllan. Ops.

Inga kommentarer: